[O1] Przeskoczony rozrząd i wymiana silnika (1.9 TDI AHF)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bosiek20
    Classic
    • 2011
    • 14

    [O1] Przeskoczony rozrząd i wymiana silnika (1.9 TDI AHF)

    Automat to mus - pytanie jak to chodzi z 1.2?
    Bosiek20
  • matk
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O1] Przeskoczony rozrząd i wymiana silnika (1.9 TDI AHF)

    Witam,
    Historia zaczęła się niewinnie, pewnego dnia przy ruszaniu samochodem nieprzyjemnie trzęsło, jakby ślizgało się sprzęgło. kilkanaście kilometrów później przy 120km/h przez hałas radia dotarł do mych uszu nieprzyjemny metaliczny dźwięk a samochód przestał reagować na gaz. Przeskoczył rozrząd. Po ustawieniu rozrządu rozrusznik nie był w stanie przekręcić wału co wskazuje na sałatkę z TDI. Dodam że Czeszka miała lekko ponad 320 000 przebiegu, jednak sam rozrząd miał 20 tys. Dobrze by było żeby Skoda pojeździła jeszcze ze 2 lata.
    Pytania są następujące:
    1 Czy warto w ogóle grzebać w tym silniku?
    2 Jak zabrać się do zakupu silnika tj jak nie wdepnąc w "słupek" z przebiegiem 450kkm i czy w ogóle jest jakiś sposób ograniczenia takiego ryzyka? Jeśli będę miał możliwość przyjżeć się takiemu, to na co zwrócić uwagę? Może któryś ze sprzedawców na allegro się spisał i jest godny polecenia, albo któryś forumowicz dysponuje taką jednostką?
    3 Jaka jest szansa, że przeskoczenie paska było wtórną sprawą, np od dwumasy albo sprzęgła?
    4 Czy można wymieniając alternator i pasek klinowy zepsuć rozrząd(taką mam teorię bo tydzień wcześniej właśnie były wymieniane)?
    5 Macie jakiś godny polecenia warsztat w Trójmieście?

    Z góry dziekuję za pomoc
    Pozdrawiam
    Octavia I 1.9 TDI AHF 99'r

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      - nalezałoby zdjac głowice i ocenic co sie stało - na 90% jest tam szmelc
      - spora loteria ale mozna cos trafic z uszkodzonych aut/anglikow etc etc .. wybór jest naprawde spory
      - od dwumasy i sprzegła nie ale juz od paska wielorowkowego tak... wkrecił się w rozrząd i spowodował jego przeskoczenie
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        matk, zrób głowicę i jeździj dalej. Koszt mniejszy w porównaniu z drugim silnikiem, a wiesz co masz.
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          matk,współczuje powstałej sytuacji, gdybyś był zainteresowany to mam silnik z pd wówczas wymieniasz głowicę i latasz jak w vp , motor z przebiegiem 188kkm i jeździł do końca , 2mas niestety już padnięty.
          jak coś to info na pw ,

          pozdro
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • matk
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Dziękuję za odpowiedzi,
            @ROBAL_26 za wymiane głowicy dziekuję to mi, zdaje się, podwoi koszty(głowica i silnik od Ciebie),
            Po Waszych sugestiach podjąłem taką decyzję: niech go rozłożą w warsztacie, jesli to tylko głowica, zmieniam głowicę i jeżdżę, jak poradził @robekool, jeśli nie biorę słupek z jak najdłuższą gwarancją rozruchową.
            @przemik, właśnie pasek był na miejscu, z resztą z tego co pamiętam to rozrząd jest pod plastikową osłoną, wielorowkowy jest na zewnątrz tejże.
            Będę informował, jak to wszystko się rozwinęło i jak dużo kosztowało, może komuś się przyda taka informacja.
            Pozdr!
            Octavia I 1.9 TDI AHF 99'r

            Komentarz

            • zbn
              Classic
              • 2009
              • 16

              #7
              Witam,
              i co dalej u Ciebie? Miałem taki przypadek, ale winny był napinacz(kupili sami w warsztacie najgorszy chyba jaki był - maxgear o ile pamiętam). Silnik zgasł przy 30-40 km/h. Do wymiany były na szczęście tylko 2 zawory i wszystkie kompensatory luzu.
              A przecież przy szczególnym pechu to i dół silnika może być zniszczony.

              Pozdr.

              Komentarz

              • matk
                Classic
                • 2010
                • 9

                #8
                Diagnoza

                Sprawa ciągnie się i ciągnie,
                winowajcy nie znaleziono, i nie ma co też go szukać bo trzeci tłok poszedł w kawałki, głowica i zawory przeorane. Dodatkowo turbina jest (mocno)nieskora do obracania się, więc padło na silnik z osprzętem, właśnie robie rozpoznanie rynku (po raz n-ty). Polecono mi też firmę z Redy(okolice 3miasta - Asar Reda ) sprowadzają silniki, sprawdzają i dają 3 m-ce gwarancji co, wydaje mi się, redukuje ryzyko kupienia padaki.
                Pozdrawiam
                Mateusz
                Octavia I 1.9 TDI AHF 99'r

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Problemem na dzis jest cena i dostepnosc silnikow VP. Jest ich coraz mniej. Coraz czesciej oplaca sie kupic silnik PD sprzedac z niego glowice z przyleglosciami, a swoja zreanimowac.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  Pracuję...