Automat to mus - pytanie jak to chodzi z 1.2?
[O1] Przeskoczony rozrząd i wymiana silnika (1.9 TDI AHF)
Zwiń
X
-
[O1] Przeskoczony rozrząd i wymiana silnika (1.9 TDI AHF)
Witam,
Historia zaczęła się niewinnie, pewnego dnia przy ruszaniu samochodem nieprzyjemnie trzęsło, jakby ślizgało się sprzęgło. kilkanaście kilometrów później przy 120km/h przez hałas radia dotarł do mych uszu nieprzyjemny metaliczny dźwięk a samochód przestał reagować na gaz. Przeskoczył rozrząd. Po ustawieniu rozrządu rozrusznik nie był w stanie przekręcić wału co wskazuje na sałatkę z TDI. Dodam że Czeszka miała lekko ponad 320 000 przebiegu, jednak sam rozrząd miał 20 tys. Dobrze by było żeby Skoda pojeździła jeszcze ze 2 lata.
Pytania są następujące:
1 Czy warto w ogóle grzebać w tym silniku?
2 Jak zabrać się do zakupu silnika tj jak nie wdepnąc w "słupek" z przebiegiem 450kkm i czy w ogóle jest jakiś sposób ograniczenia takiego ryzyka? Jeśli będę miał możliwość przyjżeć się takiemu, to na co zwrócić uwagę? Może któryś ze sprzedawców na allegro się spisał i jest godny polecenia, albo któryś forumowicz dysponuje taką jednostką?
3 Jaka jest szansa, że przeskoczenie paska było wtórną sprawą, np od dwumasy albo sprzęgła?
4 Czy można wymieniając alternator i pasek klinowy zepsuć rozrząd(taką mam teorię bo tydzień wcześniej właśnie były wymieniane)?
5 Macie jakiś godny polecenia warsztat w Trójmieście?
Z góry dziekuję za pomoc
PozdrawiamOctavia I 1.9 TDI AHF 99'r
-
-
- nalezałoby zdjac głowice i ocenic co sie stało - na 90% jest tam szmelc
- spora loteria ale mozna cos trafic z uszkodzonych aut/anglikow etc etc .. wybór jest naprawde spory
- od dwumasy i sprzegła nie ale juz od paska wielorowkowego tak... wkrecił się w rozrząd i spowodował jego przeskoczeniePrzemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
matk,współczuje powstałej sytuacji, gdybyś był zainteresowany to mam silnik z pd wówczas wymieniasz głowicę i latasz jak w vp , motor z przebiegiem 188kkm i jeździł do końca , 2mas niestety już padnięty.
jak coś to info na pw ,
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dziękuję za odpowiedzi,
@ROBAL_26 za wymiane głowicy dziekuję to mi, zdaje się, podwoi koszty(głowica i silnik od Ciebie),
Po Waszych sugestiach podjąłem taką decyzję: niech go rozłożą w warsztacie, jesli to tylko głowica, zmieniam głowicę i jeżdżę, jak poradził @robekool, jeśli nie biorę słupek z jak najdłuższą gwarancją rozruchową.
@przemik, właśnie pasek był na miejscu, z resztą z tego co pamiętam to rozrząd jest pod plastikową osłoną, wielorowkowy jest na zewnątrz tejże.
Będę informował, jak to wszystko się rozwinęło i jak dużo kosztowało, może komuś się przyda taka informacja.
Pozdr!Octavia I 1.9 TDI AHF 99'r
Komentarz
-
-
Witam,
i co dalej u Ciebie? Miałem taki przypadek, ale winny był napinacz(kupili sami w warsztacie najgorszy chyba jaki był - maxgear o ile pamiętam). Silnik zgasł przy 30-40 km/h. Do wymiany były na szczęście tylko 2 zawory i wszystkie kompensatory luzu.
A przecież przy szczególnym pechu to i dół silnika może być zniszczony.
Pozdr.
Komentarz
-
-
Diagnoza
Sprawa ciągnie się i ciągnie,
winowajcy nie znaleziono, i nie ma co też go szukać bo trzeci tłok poszedł w kawałki, głowica i zawory przeorane. Dodatkowo turbina jest (mocno)nieskora do obracania się, więc padło na silnik z osprzętem, właśnie robie rozpoznanie rynku (po raz n-ty). Polecono mi też firmę z Redy(okolice 3miasta - Asar Reda ) sprowadzają silniki, sprawdzają i dają 3 m-ce gwarancji co, wydaje mi się, redukuje ryzyko kupienia padaki.
Pozdrawiam
MateuszOctavia I 1.9 TDI AHF 99'r
Komentarz
-
Komentarz